Wat is een sales funnel?


Een onderneming kan niet zonder sales. Zonder sales is er geen omzet, en zonder omzet is het niet mogelijk om je bedrijf voort te zetten. Een sales funnel is het marketingmodel dat zorgt voor meer omzet. Maar wat is het eigenlijk? Een sales funnel is een model dat ervoor zorgt dat potentiële klanten ook daadwerkelijk klant worden. Een sales funnel wordt ook wel een “verkooptrechter” genoemd. 

Wanneer je je sales funnel optimaliseert, kan dit voor veel omzet zorgen. Wanneer je gebruik maakt van automatisering kan je de kosten beperken. Wat wil je nog meer?

De voordelen van een sales funnel

Een sales funnel wordt niet door steeds meer bedrijven gebruikt. Het zorgt immers voor meer omzet en winst.  Dat er veel voordelen zitten aan dit marketingmodel spreekt dus voor zich. Enkele voordelen zijn: meer intzicht in de customer journey, de kosten en inkomsten zijn overzichtelijk en het is te gebruiken voor nieuwe en bestaande campagnes. 

Kortom; een sales funnel is een aanrader voor ieder bedrijf.

Een marketing funnel en sales funnel combineren voor het ultieme succes

Een marketing funnel kun je vergelijken met een sales funnel. Alleen richt een marketing funnel zich op de customer journey. Vanaf het eerste contactmoment bevind je potentiële klant zich in de trechter.   

Als eerste moet er behoefte zijn van de potentiële  klant naar jouw product of dienst. Daarna begint de klant belangstelling te tonen voor jouw product of dienst. De potentiële klant wil het product en gaat daarna over tot aankoop.

Dit noemen we ook wel; AIDA wat staat voor ‘Attention’, ‘Interest’, ‘Dersire’ en ‘Action’. Dit is alles wat je nodig hebt om tot een sale te komen. Een marketing funnel en sales funnel sluiten dus perfect op elkaar aan.

FAQ

Kun je marketing en sales combineren?

Het is zeker mogelijk om marketing en sales met elkaar te combineren, dit zorgt voor het beste resultaat.



https://businessguru.nl/zakelijk/wat-is-een-sales-funnel/