Webshops zijn niet meer weg te denken uit onze wereld. We kunnen het ons niet eens meer voorstellen dat er een tijd was waarin online shoppen bijna niet werd gedaan. Dat mensen wantrouwig keken naar online shops en absoluut de voorkeur gaven aan fysieke winkels. Die tijd is nu echt voorgoed voorbij. Sterker nog: shoppen doet het overgrote deel van de Nederlanders het liefst online.
Het is dan ook geen wonder dat het aantal webshops in Nederland (en wereldwijd) de afgelopen tien jaar explosief toegenomen is. Tegelijkertijd zijn er ook steeds meer mogelijkheden om het voor de webshop-eigenaren gemakkelijker te maken. Een opkomende trend van de laatste jaren zijn de zogenaamde slimme verzendopties.
Fulfilment uitbesteden
Steeds meer webshop-eigenaren kiezen er tegenwoordig voor om de fulfilment uit te besteden. Dit beslaat het gehele verzendproces. Van het binnenkomen van de bestellingen tot zelfs het afhandelen van het retourproces. Webshops kunnen er echter ook voor kiezen om dit slechts deels uit te besteden. Bijvoorbeeld via Montaship. MontaShip is bedoeld voor elke webshop. Zowel groot als klein. Ook startende webshops kunnen hier dus gebruik van maken.
Het voordeel van Montaship is dat je de fulfilment niet geheel uit handen geeft, maar ook nog zelfs grotendeels de controle houdt. Ondertussen profiteer je wel van een aantal sterke voordelen. Denk bijvoorbeeld aan lagere verzendkosten, snel printen van labels en het laten ophalen van de pakketten wanneer jou dat uitkomt. Snel en voordelig verzenden met MontaShip? Ontdek dan zelf de mogelijkheden op hun eigen website en vraag indien nodig advies. Elke situatie kent wel een passende oplossing. Op die manier maak je het werk gemakkelijker, groeit je onderneming sneller en kan je klanten de best mogelijke service bieden.
Track & Trace
Het is nu misschien bijna niet meer voor te stellen, maar Track & Trace is eigenlijk nog een relatief nieuwe mogelijkheid die door steeds meer verzendplatformen tegenwoordig automatisch is geïntegreerd bij het plaatsen van een verzending.
Handig, want op die manier kan de consument de beste ervaring en service worden gegeven. Het schept niet alleen duidelijkheid over wanneer een pakketje zal aankomen, maar geeft ook zekerheid over het feit dat de bestelling daadwerkelijk verzonden is. Zeker bij nieuwe webshops is het voor klanten heel belangrijk om die zekerheid te krijgen.
Scherpe verzendtarieven
Veel webshops bieden tegenwoordig gratis verzending aan of zorgen ervoor dat de verzendkosten zeer laag zijn. Hierdoor maken ze de drempel voor consumenten om te bestellen minder hoog. Als zij na het doen van een grote bestelling ook nog redelijk wat verzendkosten moeten betalen, kan dit voor hen reden genoeg zijn om de bestelling toch nog te annuleren. Daarom proberen webshops hun kosten zo laag mogelijk te houden. Dit doen ze door bijvoorbeeld gebruik te maken van verzendplatformen, zoals www.monta.nl, maar ook door zelf te onderhandelen met vervoerders. Het is in dit geval vaak slimmer om dit uit te besteden aan bedrijven zoals Monta, omdat zij veel goede contacten hebben met vervoersbedrijven. Hierdoor kunnen ze verzendingen doen tegen een veel scherper tarief en is het voor jou weer mogelijk om de kosten voor de consument zo laag mogelijk te houden.
https://www.trending.nl/zakelijk/webshops-kiezen-steeds-vaker-voor-slimme-verzendopties/