Zo verhoog je de omzet van je bedrijf


Ben je net een onderneming gestart? Of ben je al langer ondernemer en zit je met de handen in het haar omdat de omzet steeds maar weer tegenvalt? Dan hebben we goed nieuws voor je. Er is een simpele manier om de omzet van je startende onderneming of je gevestigde bedrijf te boosten. En het begint allemaal met een digitale marketingstrategie. Hoe dat precies zit? Dat lees je in dit artikel.

Digitale marketingstrategie als doorslaggevende factor

Een obscure uitleg van een digitale marketingstrategie is de methodische planning en uitvoering van marketingactiviteiten via digitale kanalen. Een iets versimpelde uitleg is dat een digitale marketingstrategie bestaat uit de doelen die je online stelt, en de online weg die je vervolgens bewandelt om deze doelen te behalen. Om de gestelde online doelen te behalen, moeten deze zorgvuldig geformuleerd worden. Dat doe je allereerst door kritisch naar de doelgroep te kijken. Uit wie bestaat jouw doelgroep en waarom? En wat ziet je doelgroep het liefst op digitaal gebied gebeuren met jouw bedrijf? Verdiep je eens goed in de doelgroep, zodat de digitale doelen ook daadwerkelijk bereikt kunnen worden. Vervolgens kijk je naar waar het wringt. Welke doelen worden er nu niet gehaald, of waar loopt de verkoop van jouw product of dienst spaak? Om daar wat dieper op in te gaan en een helder overzicht te scheppen, moeten we de digitale kanalen van elkaar onderscheiden.

Bekijk ook:

Werkdruk verlagen: met deze tips doe je dat zelf

De verschillende digitale kanalen

De kans is groot dat je als startende ondernemer al bekend bent met de verschillende digitale kanalen. Toch geven we een kort overzicht van de kenmerken van deze kanalen, zodat we daarna uit kunnen leggen hoe digitale marketingstrategieën gemaakt worden op basis van deze kenmerken. Laten we beginnen bij social media. Sociale contentmarketing baseert zich op het zo effectief mogelijk inzetten van socialmediakanalen, zoals Instagram en LinkedIn. Daarnaast heb je ook e-mails als digitaal kanaal waar marketingstrategieën voor gemaakt kunnen worden. Denk daarbij aan de e-mails en de nieuwsbrieven die je klantenkring ontvangt. Wederom is het goed om na te denken over waar je doelgroep in geïnteresseerd is. Ook zoekmachines zijn digitale kanalen. Digitale marketingstrategieën voor zoekmachines zijn erop gebaseerd dat jouw producten of diensten zo snel en goed mogelijk vindbaar zijn op het internet. Dat wordt bijvoorbeeld verwezenlijkt met SEO.

Stijgende omzet en e-commerce bureaus

Door op basis van bovengenoemde digitale kanalen digitale doelen te stellen, kun je dus de omzet van je bedrijf verhogen. Maar hoe doe je dat nu precies? Niet elke ondernemer is even bekwaam. Dat begrepen enkele professionals maar al te goed, en daarom werden e-commerce bureaus in het leven geroepen. Een e-commerce bureau bestaat uit een team van marketing experts die je onderneming helpen met digitale marketingstrategieën, performance marketing en andere e-commerce zaken. Dus heeft je startende onderneming een zetje nodig, of kan je gevestigde bedrijf wel een boost gebruiken? Richt je dan tot digitale marketingstrategieën en e-commerce bureaus.



https://www.trending.nl/zakelijk/zo-verhoog-je-de-omzet-van-je-bedrijf/