Hoe kun je inschatten of jij gaat verdienen met je webshop?


Ga jij een eigen webshop beginnen? Een ontzettend leuk idee! Zoek een goede webshop en bestel wat dozen op maat en je kunt beginnen. Echter, het zou zonde zijn om enorm veel tijd en moeite te steken in een business die uiteindelijk helemaal niet van de grond komt. Wil jij een inschatting maken of jouw plannen kans van slagen hebben? Met deze tools kun je inschatten of je een beetje gaat verdienen met je webshop.

Ben jij een niche?

Met jouw webshop verzend je producten door het hele land, bijvoorbeeld in een doos van Superdoos. Zeker voor een beginnende webshop geldt: hoe specifieker hoe beter. Ga dus niet én armbanden en lampen verkopen, dan weten mensen niet wat ze met jouw website aan moeten. Is jouw product uniek? Kortom: kun je jouw product ook ergens anders kopen? Ook dat bepaalt voor een groot deel of je webshop kans van slagen heeft ja of nee.

Bekijk ook:

Duurzaam dilemma: vrachtwagenrijbewijs voor elektrische bestelbussen noodzakelijk

Hebben mensen jou nodig?

Het is niet alleen belangrijk om een uniek product te verkopen, maar ook een relevant product. Iets waar mensen echt iets aan hebben en wat ze denken te missen in hun leven. Hiermee kun je inspelen op trends. Tegenwoordig schieten de start-ups met eiwitrijke maaltijdshakes bijvoorbeeld als paddenstoelen uit de grond. Waarom hebben ze die van jou per se nodig? Misschien zijn jouw eiwitshakes vegan, lactosevrij of nog calorie-armer. Mensen moeten specifiek jou nodig hebben!

Heb je veel concurrentie?

Het internet staat vol met jonge start-ups met een eigen webshop. Wees je bewust van de concurrentie binnen jouw niche. Verkoop je bijvoorbeeld tweedehands kleding? Dan ben je lang niet de enige. De enige manier waarop jouw site dan kans van slagen heeft is door meer kwaliteit, originaliteit of een lagere prijs dan de concurrent aan te bieden.

Ben je zichtbaar?

Je kunt een fantastische webshop bouwen met een uniek product dat relevant is, kwalitatief is en een gat in de markt vult, maar als niemand jouw website kan vinden, zal ook niemand iets bij je kopen. Zichtbaarheid is anno 2024 het allerbelangrijkst om een business van de grond te krijgen. Sociale media is daar bij uitstek het medium voor. Ben je daar een beetje handig mee? Naast een website heb je ook pagina’s nodig op sociale media die voldoende bereik hebben. Hier kun je wel wat aan doen. Door je posts te laten sponsoren door Instagram wordt het bijvoorbeeld ook getoond aan mensen die jou niet volgen, maar voor wie jouw product wel relevant is. Ook is het mogelijk om een betaald partnerschap aan te gaan met Google, waardoor jouw site bovenaan komt te staan wanneer iemand een gerelateerde zoekterm intypt.



https://www.trending.nl/zakelijk/hoe-kun-je-inschatten-of-jij-gaat-verdienen-met-je-webshop/